Uwarunkowania

UWARUNKOWANIE FORMALNO-PRAWNE GOSPODARKI PRZESTRZENNEJ NA OBSZARZE MIASTA TORUNIA - MAPA ORAZ WYKAZ

Toruń zajmuje obszar o wielkości 115,75 km kw., to jest 11 575 hektarów.


Przeznaczenie poszczególnych terenów oraz zasady ich zabudowania i zagospodarowania są określone w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego.


Plany zagospodarowania przestrzennego są sporządzane przez prezydenta Torunia, w imieniu którego prace wykonuje Miejska Pracownia Urbanistyczna. Ostateczną decyzję o przyjęciu projektu złożonego przez prezydenta podejmuje rada miasta, która podejmuje w tej sprawie uchwałę.

Procedura przygotowania i uchwalenia planu obejmuje 14 etapów, które są szczegółowo opisane w ustawie o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Ważniejsze terminy występujące w toku prac nad planem to:

  1. Po podjęciu przez radę miasta uchwały o przystąpieniu do sporządzenia planu prezydent ogłasza (w prasie miejscowej oraz przez obwieszczenie) o przystąpieniu do planu, określając termin składania wniosków do planu - nie krótszy niż 21 dni od dnia ogłoszenia.
  2. Prezydent rozpatruje złożone wnioski w trakcie tworzenia projektu planu.
  3. Po sporządzeniu projektu planu prezydent ogłasza (w miejscowej prasie oraz poprzez obwieszczenie) co najmniej na 7 dni przed wyłożeniem o terminie wyłożenia projektu planu do publicznego wglądu. Plan musi być wyłożony na okres min. 21 dni. W ogłoszeniu podaje się termin dyskusji publicznej nad przyjętymi w projekcie planu rozwiązaniami.
  4. W okresie wyłożenia do publicznego wglądu i w terminie nie krótszym niż 14 dni od zakończenia wyłożenia zainteresowani mogą wnosić uwagi dotyczące projektu planu.
  5. Po upływie tego terminu (21+14) prezydent rozpatruje zgłoszone uwagi.
  6. Projekt planu kierowany jest do rady miasta, która podejmuje uchwałę w sprawie jego uchwalenia.
  7. W ciągu siedmiu dni po podjęciu uchwały przez radę, prezydent kieruje do wojewody dokumentację planistyczną w celu stwierdzenia jej zgodności z prawem i publikacji.
  8. Plan obowiązuje po 14 dniach od daty publikacji.

Zarówno mieszkańcy, jak i firmy oraz instytucje uczestniczą w procedurze opisanej w punktach 1, 3 i 4.


Wytworzył: Iwona Gorzkiewicz (3 marca 2008)
Opublikował: Iwona Gorzkiewicz (3 marca 2008, 08:21:08)

Ostatnia zmiana: Tomasz Łepkowski (12 września 2013, 12:23:36)
Zmieniono: aktualizacja

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 7333

wersja do zapisu wersja do druku

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij